ASN Autoschade heeft een nieuwe keten opgezet voor Autoruitherstel onder de naam A•Glas Autoruitschade. De keten opereert zelfstandig van ASN, met een eigen Franchisebestuur. Een Franchisenemer kan lid worden van A•Glas, zonder deel uit te maken van het ASN netwerk.
A•Glas is begin dit jaar van start gegaan met 30 zorgvuldig geselecteerde vestigingen, verdeeld over heel Nederland. 25 vestigingen waren tot dit jaar lid van het GlasGarage netwerk, de overige 5 vestigingen zijn ASN Autoschadebedrijven die al actief waren in Autoruitherstel en de activiteiten op dit vlak graag verder willen uitbreiden.
A•Glas heeft Gento van der Sanden aangetrokken als Franchisemanager. Gento heeft ruim 25 jaar ervaring in diverse managementfuncties binnen Autoruitherstel en heeft gewerkt voor CarGlass en GlasGarage.

A•Glas wil zich in de markt onderscheiden
op de vlakken duurzaamheid en digitalisering, door gebruik te maken van ervaring
binnen ASN Autoschade, inclusief het geavanceerde PortoView systeem dat door
ASN zelf is ontwikkeld. Hierdoor is een volledige digitale afhandeling
mogelijk, inclusief een 24/7 online reservering in de werkplaatsagenda van de
vestigingen, met een volledig geautomatiseerd proces, digitale facturatie en
een uitgebreide rapportage. Dit levert voor opdrachtgevers veel
kostenbesparingen op, zowel op het call center als de administratieve
afdelingen.