ARAG maakt toegang tot het recht nog eenvoudiger door samenwerking met Rechtsbijstandportaal


ARAG start een samenwerking met het Rechtsbijstandportaal. Met dit online portaal kunnen mensen met een juridisch probleem – of dat nu groot is of klein – direct passende hulp vinden. Van advocaten tot rechtswinkels en nu dus ook van juridisch probleemoplosser ARAG. Met deze stap versterkt ARAG haar missie om het recht voor iedereen toegankelijk te maken.

Carola Wijkamp-Hermsen, directeur Commercie, Marketing en Verzekeringen over de samenwerking: “ARAG biedt fantastische dienstverlening, ook als je niet verzekerd bent. Door de samenwerking met het Rechtsbijstandportaal aan te gaan, kunnen we nog meer consumenten helpen de juridische problemen op te lossen tegen een betaalbare prijs.

“Werkwijze Rechtsbijstandportaal

Het Rechtsbijstandportaal is ontwikkeld met subsidie van de Raad voor de Rechtsbijstand om consumenten een laagdrempelige toegang naar passende juridische hulp te bieden. Via een doorklikbaar keuzemenu brengt het portaal de volgende zaken in kaart:

  1. De aard van het juridische probleem (onderwerp, ernst, omvang en urgentie)
  2. Of de rechtzoekende in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand
  3. Hoe zelfredzaam de rechtzoekende is in het oplossen van het probleem
  4. Of er meer speelt dan alleen een juridisch probleem

Op basis van deze informatie krijgt de bezoeker van het Rechtsbijstandportaal één of meer opties voor passende hulp te zien. Zoals de hulp van de on demand dienstverlening van ARAG.

Portaal creëert direct klantdossier

Wanneer de bezoeker kiest voor de dienstverlening on demand van ARAG, wordt de ingevulde informatie op het Rechtsbijstandportaal als dossier naar ARAG gestuurd. Aan de hand van dit dossier nemen medewerkers van ARAG contact op om een passend aanbod te doen. Wanneer de bezoeker verzekerd is bij ARAG, krijgt hij het advies om telefonisch contact met ARAG op te nemen.