AXA XL is winnaar geworden van de AON Claims Awad 2023. Op basis van de Voice for the Client survey, die twee maal per jaar wordt ingevuld door alle schadebehandelaren van Aon, is naar voren gekomen dat AXA XL door het Nederlandse Aon Claims team als beste is beoordeeld qua professionaliteit, snelheid en klantgerichtheid. Tijdens een speciale meeting op 1 november met schademanagers van verzekeraars heeft Rob de Bruin, Managing Director Claims bij Aon Risk Services, de Award uitgereikt aan Manon van der Meer en Michiel Hoogstrate van AXA XL.
De uitreiking vormde het slot van een bijeenkomst waarbij eerder twee studenten van de Hogeschool Rotterdam de uitkomsten bekend hebben gemaakt van hun onderzoek naar de bekendheid en gebruik van de SPC regeling. Een van de vervolgstappen die zij gaan oppakken, is het opstellen van een vereenvoudigd document dat binnen Aon Claims kan worden gebruikt om alle doorlooptijden in de gaten te houden en waar mogelijk te beperken. Verder is tijdens de bijeenkomst gesproken over mogelijke gezamenlijke initiatieven om de klanttevredenheid verder te verhogen. Aan de hand van een aantal prikkelende stellingen kwamen er mooie discussies op gang met concrete initiatieven, meldt Aon.