De storm Poly die gisteren over ons land raasde was de zwaarste zomerstorm ooit. In grote delen van het land en met name in het westen en het noorden veroorzaakte de zware storm (windkracht 11 op hoogtepunt) veel schade aan gebouwen, bomen en auto’s. In Haarlem viel zelfs een dode te betreuren doordat een boom viel op de auto waarin zij zat. Nationale-Nederlanden en Interpolis hebben nu al vele honderden schademeldingen van verzekerden ontvangen. Beide verzekeraars verwachten dat het aantal schadeclaims de volgende dagen verder zullen stijgen. NN meldt: “Storm Poly zorgde gisteren voor een toenemend aantal schademeldingen van klanten van Nationale-Nederlanden en haar labels. Met name vanuit de provincies Noord-Holland, Flevoland en Friesland is en wordt er telefonisch en digitaal veelvuldig contact opgenomen voor het melden van schade. Toch is het eerste beeld, bijna 24 uur na het begin van de storm, dat de schade, zowel voor de particulier als de zakelijke markt, vooralsnog ‘meevalt’. Experts zijn sinds gisteren in het gebied aanwezig om de schade op te nemen en hebben eventuele noodvoorzieningen voor klanten getroffen. Het aantal schademeldingen per donderdag 6 juli 09.00 uur van Nationale-Nederlanden en labels zijn circa 600 particuliere schademeldingen en enkele tientallen zakelijke schadeclaims. Voor reparaties wordt duurzaam schadeherstel zoveel mogelijk toegepast.” Schademeldingen blijven oplopen bij Interpolis Het aantal meldingen van schade door zomerstorm Poly blijft oplopen bij verzekeraar Interpolis. Het aantal meldingen van particulieren lag rond het einde van de middag op zo’n 500, aldus de verzekeraar. Twee derde van de meldingen komt uit Noord-Holland. Het aantal meldingen in Friesland loopt op.Eerder meldde Interpolis dat het veelal om schade aan woningen gaat. “Ook uit Zuid-Holland en Gelderland kwamen enkele tientallen meldingen binnen. Het aantal schademeldingen van schade aan bedrijven en bij ondernemers in de agrarische sector lijkt vooralsnog mee te vallen. Dat betreft enkele tientallen”, zegt een woordvoerster van Interpolis. Sinds woensdagochtend heeft Interpolis een calamiteitenteam opgetuigd om klanten te helpen bij de afhandeling van schade. Indien nodig wordt dit team opgeschaald, meldt de verzekeraar. Verzekeraar a.s.r. meldde eerder ook al de eerste telefoontjes over schade te hebben binnengekregen. “A.s.r. neemt tot nu toe geen grote hoeveelheid schademeldingen waar door de weersomstandigheden”, zei een woordvoerster. “Het aantal inkomende oproepen door de storm is laag, een handvol, en er is nog geen sprake van grote schademeldingen.” De verzekeraar zei verder “goed voorbereid” te zijn op het aantal schademeldingen, onder meer met de bezetting aan de telefoon. Gisteren meldde Risk & Business reeds over het aantal meldingen bij MainPlus: http://riskbusiness.kinsta.cloud/nieuws/claims/schadeherstellers-verwachten-honderden-meldingen-na-storm-telefoon-mainplus-staat-roodgloeiend-veelal-uit-het-rode-gebied/ . |