Henriëtte de Lange vertrokken als Ombudsman Pensioenen

Vorige week is Henriëtte de Lange gestopt als Ombudsman Pensioenen. “In de bijna drie jaar dat De Lange de functie bekleedde was zij zeer gedreven aan de slag, altijd met oog voor de belangen van de deelnemers aan pensioenregelingen. Ze combineerde dat met een grote inhoudelijke kennis van zaken. Het Verbond van Verzekeraars dankt De Lange, samen met de Pensioenfederatie, voor haar grote inzet”, aldus de verzekeraarsorganisatie.

De Ombudsman Pensioenen heeft de afgelopen jaren het functioneren van klachtafhandeling van pensioenuitvoerders constructief-kritisch gevolgd. Bij haar afscheid wees zij op het feit dat klanten soms met hun klacht de weg naar een uitvoerder niet kunnen vinden. Dat probleem verdient aandacht, al speelt het minder bij verzekeraars en premiepensioeninstellingen (PPI’s) omdat voor hen reeds wettelijke normen en zelfregulering op dit punt gelden.

Op LinkedIn schrijft zij zelf: “Gisteren was mijn laatste werkdag als Ombudsman Pensioenen. Ik ben trots op het feit dat ik erin geslaagd ben om het instituut te moderniseren, veel klachten geheel of gedeeltelijk op te lossen en veel uitvoerders heb aangezet hun communicatie en klachtenprocedure te verbeteren. Nu ik gestopt ben is het moment om de vraag te beantwoorden die me inmiddels tientallen malen is gesteld; Waarom ik gestopt ben. Dank aan Pensioen Pro om mijn afscheidsinterview voor iedereen zonder betaalmuur toegankelijk te maken.”

https://pensioenpro.nl/pensioenpro/30049112/ombudsman-pensioenfondsen-laten-signalen-liggen?utm_source=nieuwsbrief&utm_campaign=pp-dagelijks&utm_medium=email&utm_content=20211029