Lloyd’s wil een derde van werknemers uit etnische minderheden aanwerven

Lloyd’s heeft plannen aangekondigd om een derde van zijn werknemers uit etnische minderheden  werven om de diversiteit in de markt te stimuleren. “Dit moet gebeuren op alle niveaus van onze organisaties, inclusief onze leidinggevenden, en niet alleen gericht zijn op beginnende carrières. De huidige vertegenwoordiging van etnische minderheden is 8% op de markt en 22% bij de Corporatie”, aldus Lloyd’s in haar 2021 Culture Dashboard gebaseerd op gegevens uit Lloyd’s  jaarlijkse Market Policies and Practices return.

In een toelichting schrijft Lloyd’s: “Wij hebben een langetermijnplan ontwikkeld om talent van etnische minderheden te ondersteunen en te ontwikkelen. We hebben ons ten doel gesteld dat een derde van alle nieuw aangeworven personeel in de hele markt en bij alle bedrijven afkomstig moet zijn uit etnische minderheden. Verbetering van de vertegenwoordiging van etnische minderheden op alle niveaus is een prioriteit voor ons, maar we hebben de juiste gegevens nodig om onze vorderingen te meten. Om de gegevensverzameling verder te verbeteren, zullen wij het verzamelen van gegevens over etniciteit in 2021 verplicht stellen. De afgelopen 12 maanden hebben we op dit gebied al vooruitgang gezien: het percentage bekendgemaakte etnische gegevens is met 11 procentpunten gestegen tot 60%, en 74% van de bedrijven is nu in staat etnische gegevens te verstrekken, tegen 43% in 2020. We moeten vastberaden zijn om deze kwestie op een zinvolle manier aan te pakken.”

 Lloyd’s blijft focussen op cultuur en talent

Lloyd’s zet zich in voor het creëren van een inclusieve en diverse cultuur die de allerbeste talenten aantrekt, ontwikkelt en behoudt, zodat we samen ons doel kunnen waarmaken: risico’s delen om een moediger wereld te creëren. “Vorig jaar publiceerden we ons eerste marktbrede Culture Dashboard, waarmee we ons startpunt hebben gebenchmarkt en een marker hebben gecreëerd voor onze collectieve voortgang op weg naar een meer inclusieve omgeving, waar iedereen zijn volledige potentieel kan ontplooien.”

Het stelt Lloyd’s gerust dat uit haar dashboard blijkt dat het aantal Risk Committees dat cultuur als vast agendapunt op de agenda heeft staan met 24% is gestegen en dat bij het aantal Raden van Bestuur met 31%. “Wij zullen ervoor blijven zorgen dat cultuur een prioriteit blijft”, aldus de markt. “Het verheugt ons daarnaast dat we vooruitgang hebben geboekt bij het bereiken van genderevenwicht in de hele markt, maar we erkennen dat er nog een lange weg te gaan is. Met name op bestuurs- en directieniveau is er sprake van een toename, maar we moeten de vertegenwoordiging van de directieleden van de Executive Committees nog vergroten. Vanuit een corporatief perspectief hebben we gendergelijkheid bereikt op algemeen leiderschapsniveau. Op de markt heeft 28% van de bedrijven al voldaan aan ons streefcijfer van 35%, maar we moeten er nog aan werken om dit over de hele linie te verhogen.”

Goede voorbeeld

De Lloyd’s Corporation wil het goede voorbeeld geven en richt zich sterk op het creëren van een inclusieve omgeving waarin iedereen in de Lloyd’s markt kan gedijen. ”Zoals eerder gezegd, hebben wij op leidinggevend niveau al een gelijke behandeling van mannen en vrouwen bereikt en wordt het beloningsverschil steeds kleiner. Ons etniciteitsplan voor de lange termijn bouwt voort op de fundamenten van onze toezeggingen voor 2020 en zal de markt de weg blijven wijzen die zij moet volgen.

Daartoe heeft Lloyd’s vier hoofdonderdelen benoemd:

  • Gegevens en doelstellingen: “Zoals we hebben aangekondigd, hebben we als ambitie gesteld dat een derde van alle nieuwe aanwervingen afkomstig moet zijn uit etnische minderheden. Wij hebben ook in onze gegevenscapaciteit geïnvesteerd om trends op het gebied van aantrekking, werving, doorstroom en prestaties te analyseren en zo te begrijpen waar wij voor elk van onze functies meer kunnen doen. Wij zullen ook jaarlijks onze beloningsverschillen op grond van etniciteit publiceren.”
  • Talent en aantrekken: “Inclusieve wervingsmethoden voor alle functies verbeteren en de diversiteit van beschikbare interviewers voor sollicitatiegesprekken vergroten. Om het aantal etnisch diverse kandidaten voor ervaren aanwervingen te vergroten, zullen wij samenwerken met externe recruiters en meer externe partnerschappen aangaan. Voor starters zullen wij samenwerken met de London Market Group om meer bekendheid te geven aan de mogelijkheden in de verzekeringssector.”
  • Talent management: “Deelnemers identificeren voor Accelerate, ons leiderschapsontwikkelingsprogramma voor allochtone collega’s binnen de organisatie en de markt. Ook zullen wij mogelijkheden creëren voor sponsoring en mentorschap voor etnisch diverse werknemers.”