Scildon zet in op verdere digitalisering van dienstverlening

Tijdens een digitaal congres voor 350 relaties heeft CEO Gert Jan Fritzsche de deelnemers geïnformeerd dat Scildon fors investeert in digitalisering van haar dienstverlening. 


Jaarlijks organiseert Scildon voor haar intermediaire relaties een congres waar de  visie gegeven wordt op de ontwikkelingen in de voor de verzekeraar relevante markten. Dit zijn overlijdensrisicoverzekeringen, beleggingsverzekeringen en collectief pensioen. CEO Gert Jan Fritzsche maakte tijdens dit congres bekend dat Scildon in de komende tijd een nieuw pensioenplatform introduceert. Deze keuze past in de strategie waarbij Scildon de komende jaren verder digitaliseert. Naast het inrichten van een efficiënt administratieplatform zal veel aandacht worden besteed aan service excellence. Digitalisering maakt niet alleen snelle en foutloze bedrijfsprocessen mogelijk maar ook unieke services voor verzekerden en adviseurs.

Gert Jan Fritzsche: “Customer journeys worden ontwikkeld om financiële dienstverlening voor klanten toegankelijk en begrijpelijk te maken. Doordat klanten de processen beter kunnen volgen en mutaties veel sneller kunnen uitvoeren, houdt de adviseur meer tijd over voor de advisering aan klanten.”

Risicobewustzijn klanten vergroten

In de visie van Scildon is er in de markt te weinig aandacht is voor overlijdensrisicoverzekeringen. Gert Jan Fritzsche: “Het gaat over ‘impact en waarschijnlijkheid’. Hoewel de kans op vooroverlijden klein is, zijn de gevolgen groot als het misgaat. Ook financieel! Dat laatste hoeft niet. Want een overlijdensrisicoverzekering brengt klanten voor relatief weinig premie toch veel financiële zekerheid.” Het afgelopen jaar heeft Scildon een onderzoek laten uitvoeren onder gezinnen met een huur- of koopwoning. Uit het onderzoek blijkt dat jaarlijks 25.000 gezinnen in grote financiële problemen komen door vroegtijdig overlijden van één van de partners. Met name de woonlasten zijn een grote zorg. En dat geldt niet alleen voor mensen met een koopwoning. Ook huurders kunnen in de financiële problemen komen. Scildon wil samen optrekken met adviseurs om het risicobewustzijn van klanten te vergroten.

Persoonlijke aandacht blijft belangrijk

Gert Jan Fritzsche benadrukte dat de persoonlijke aanpak van Scildon en de keuze voor de onafhankelijk financieel adviseur niet verandert. Het belang van persoonlijke aandacht en een relatiemodel werd ook onderstreept door trendwatcher Tony Bosma die als een van de gastsprekers optrad. Met de toenemende digitalisering en het gebruik van algoritmes hebben klanten behoefte aan experts die ontwikkelingen kunnen duiden, keuzes inzichtelijk maken en uitkomsten kunnen valideren.

  Persbericht  10 februari 2021       NN benoemt Monique Sueters tot nieuwe CEO AZL  en Sitske Mauritsz directeur tot NN Bank Hypotheken & Consumptief Krediet     Monique Sueters (47) wordt per 1 maart 2021 benoemd tot CEO van AZL. Het bedrijf is onderdeel van NN Group en verzorgt de administratie van tientallen Nederlandse pensioenfondsen met ruim 1,5 miljoen deelnemers. Op dezelfde datum wordt bij Nationale-Nederlanden Bank Sitske Mauritsz (54) benoemd tot directeur Hypotheken & Consumptief Krediet. Zij volgt hiermee Sueters op. Maarten van der Tuin, de huidige CEO van AZL, zet zijn carrière voort buiten NN Group.     Monique Sueters Monique heeft ruim twintig jaar ervaring in de financiële dienstverlening, zowel aan de bancaire als verzekeringszijde. Sinds 2017 was ze directeur Hypotheken & Consumptief Krediet bij NN Bank en verantwoordelijk voor commercie, product en distributie, operations & IT. Ze zorgde met het hypotheekbedrijf voor groei naar een top 5 positie in Nederland. Tevens stuurde ze bij de bank diverse complexe digitaliserings- en verandertrajecten aan op het gebied van front-, mid- en backoffice. Daarnaast verbeterde ze de klant- en intermediairbediening en integreerde ze de hypotheek en consumptief krediet activiteiten van Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden. Sueters werkte eerder in diverse (directeur)functies binnen Nationale-Nederlanden, WestlandUtrecht en ING Postbank, waar ze haar loopbaan in 1998 begon. Leon van Riet, CEO NN Life & Pensions en lid van de Managementboard van NN Group: ‘Met het pensioenakkoord op komst willen we met AZL een steviger positie innemen in het veranderende pensioenlandschap. Met de ervaring van Monique op het gebied van verander- en transitietrajecten en de brede pensioenkennis van AZL zal dit worden vorm gegeven. Tevens wil ik Maarten graag bedanken voor de energie en bevlogenheid waarmee hij AZL heeft gepositioneerd en De Nationale APF vorm heeft gegeven.’   Sitske Mauritsz De nieuwe directeur Hypotheken & Consumptief Krediet van Nationale-Nederlanden Bank, Sitske Mauritsz, werkt sinds 1991 in de verzekeringsbranche. Ze is begonnen bij NOG Verzekeringen en is vervolgens tot 2015 bij Aegon in diverse directiefuncties werkzaam geweest. Sindsdien was ze als COO werkzaam bij VIVAT Schade & AOV en heeft zij een belangrijke rol gespeeld in de (financiële) turnaround van het schadebedrijf. Zij was verantwoordelijk voor de operatie (acceptatie en schaderegeling), product & pricing en fraudebestrijding. Na de overname van Vivat Schade door Nationale-Nederlanden begeleidt Sitske de migratie.   Marcel Zuidam, CEO Nationale-Nederlanden Bank: ‘Met de brede ervaring en competenties van Sitske is zij de aangewezen persoon om onze keten Hypotheken & Consumptief Krediet in de volgende fase te gaan leiden. Ook wil ik Monique bedanken voor haar betrokkenheid en toewijding waarmee zij zich de afgelopen jaren voor NN Bank heeft ingezet. Ze laat een professioneel en gezond hypotheekbedrijf achter. Ik wens Sitske en Monique beiden succes in hun nieuwe functies.’