In navolging van de succesvolle introductie van een speciale app voor de melding van verhuisschades heeft RVJ Expertises nu ook een speciale schade-meld Applicatie (app) ontwikkeld onder de naam “WINGZ” voor (beheerders van) Verenigingen van Eigenaren. Een bijzonder aspect hieraan is dat de VVE de app op een vrij eenvoudige manier kan worden aangepast aan de wensen van de gebruiker. De app werd gisteren (1 juni jl.) gelanceerd tijdens het VVE Claim Event, dat het in Amsterdam gevestigde expertisebureau organiseerde in het Steigenberger Airport Hotel in 1117 CE Schiphol-Oost/Amsterdam voor VVE-beheerders/bestuurders en schadebehandelaars en accountmanagers (Property) bij assurantiemakelaars en verzekeraars met aandachtsgebied VvE’s. Net als verhuisschades is het expertiseren van schades bij VVE’s een van de specialismes van RVJ Expertises.
De nieuwe VVE-schade-meld app werd geïntroduceerd door Benno van Berkel (RVJ Expertises) en Kenneth Philips (i3Next). Eerstgenoemde licht toe: “In het melden en afwikkelen van schades valt nog een wereld te winnen o.a. met de inzet van nieuwe technologieën. We zijn op het idee gekomen door het succes van de schade meld app voor verhuisschades, die inmiddels drie jaar wordt toegepast. Een dergelijke app zou ook heel handig zijn voor het melden van schades van VVE’s. Omdat ook hierbij veel partijen betrokken zijn komt het de efficiency ten goede wanneer alle partijen op hetzelfde moment van dezelfde informatie worden voorzien.”
Van Berkel stelde verder dat een dergelijke tool, zeker in tijden van calamiteiten met veel schademeldingen, kan bijdragen aan een nog beter gestroomlijnd proces en tegemoet gekomen kan worden aan de wensen van de steeds veeleisender wordende leden/bewoners van VvE’s. “Daarnaast kan door de beheerder de app worden gebruikt voor het vergaren van allerlei managementinformatie en schadelastbeheersing. Omdat uit onze inventarisatie vooraf is gebleken dat de wensen en werkwijze van VvE’s/beheerders kan verschillen, is gekozen voor een tailormade product. De app kan vrij eenvoudig door de gebruiker worden aangepast aan de eigen wensen.”
Dat laatste werd tijdens de bijeenkomst gedemonstreerd tijdens een interactieve sessie onder leiding van Kenneth Philips (i3Next), waarbij de aanwezigen met de eigen telefoon in de hand zelf door de werkwijze en mogelijkheden van de app werden geloodst. Daarbij wees hij op de voordelen van een app voor onder meer schademelding, waaronder efficiency en kosten. “Er kan één app worden gebruikt voor alle formulieren. Invoeren met een App bespaart tijd, er is geen dubbel invoerwerk meer, documenten zijn uniform houden zonder menselijke aanpassingen en de gebruiker kan direct sturen op analyses en zo bijvoorbeeld in één oogopslag zien waar men geld laat liggen.” Daarbij benadrukte hij de grote flexibiliteit van de app. “U kunt deze opzetten door vragen en volgorde naar eigen keuze in te vullen. Bovendien kunt u zelf bepalen wie welke informatie mag invullen, aanpassen, aanmaken of mag inzien.”
De reacties van de aanwezigen op de VVE schade-meld App waren positief.