Op woensdag 12 november om 20.00uur brengt Nationale-Nederlanden de mini-documentaire ‘Later begint Nu’ uit. Relevant voor adviseurs in de financiële sector en jongeren tussen de 25-40 (de zogenaamde Zillenials).
Het thema: Gen Z heeft hulp nodig bij financiële keuzes. Jongeren willen wel geld opzijzetten voor later, maar weten vaak niet hoe. Hoe komt dit, en hoe kun je dit patroon als adviseur doorbreken? De mini-docu belicht het onderwerp geld voor later vanuit verschillende perspectieven. Gen Z expert Laura Bas neemt de kijker mee.
Met bijdragen van onder meer:
- Financieel psycholoog Anne Abbenes, viisiting professor bij Ugent (Universiteit van Gent). Anne onderzoekt waarom mensen hun financiële toekomst vaak uitstellen. Zij deelt inzichten over de psychologische en emotionele barrières die ons gedrag beïnvloeden, en wat wél werkt om mensen in beweging te krijgen.
- Thom van de Wege, Sas Assurantiën. Deze jonge adviseur geeft praktische tips en heeft een frisse blik op online vindbaarheid en klantgericht werken. In een tijd waarin jongeren het hard nodig hebben, biedt deze docu waardevolle handvatten en inspiratie voor adviseurs die het verschil willen maken.
Mini-docu ‘Later begint nu’
Woensdag 12 november om 20.00 uur
Inschrijven kan via adviseur.nn.nl/laterbegintnu
Waarom een mini-docu?
Door aan te sluiten bij het digitale gedrag en voorkeuren van Gen Z, kunnen we hen beter helpen om moeilijke onderwerpen te begrijpen en slimme keuzes te maken. De AFM bracht recentelijk nog een rapport uit over dit onderwerp: ‘Gen Z: financiële keuzes in een veranderende wereld’. Om te voorkomen dat jongeren verkeerde financiële beslissingen nemen, is het belangrijk dat financiële informatie duidelijk en betrouwbaar is. Maar ook dat die informatie past bij hoe Gen Z online zoekt en leert. Deze mini-docu sluit hierop aan.
De mini-docu is een must voor elke adviseur die jongeren wil bereiken en helpen. In 20 minuten krijgt men inzichten, voorbeelden en concrete handvatten om adviesgesprekken effectiever en relevanter te maken











