Op donderdag 30 oktober jl. vond het laatste LeadInSurance-event van het jaar plaats. De bijeenkomst voor professionals van 35 jaar en ouder met meer dan 10 jaar werkervaring in de verzekeringsbranche , vond plaats bij het Van Gogh Museum in Amsterdam.
Vincent van Gogh was een autodidact die met zijn werk liet zien wat het betekent om duurzaam, inclusief én inspirerend te zijn; waarden die ook voor LeadInSurance centraal staan. In veel opzichten was hij zijn tijd ver vooruit: iemand die het verschil maakt, maar daarvoor pas na zijn dood erkenning kreeg.
De bijeenkomst in het Van Gogh Museum werd bijgewoond door een groep van ongeveer 35 verzekeringsprofessionals. De middag begon met een boeiende presentatie door Annemieke Bouma, Hoofd Registrar’s Office, over “Risicomanagement van het onvervangbare”. Met een afdeling van zes mensen coördineren en organiseren zij binnen het Van Gogh Museum het bruikleenverkeer. Met haar verhaal wist Annemieke in te spelen op de verschillende interesses uit de zaal, of het nu om het juridische ging, de dekking van de verzekering of het transport van de werken. Ze vertelde ook over het eisenlijstje van kunstwerken, alsof het popsterren zijn. Alleen dan gaat het niet om San Pellegrino, Champagne en druiven, maar om lichtsterkte, hangsystemen en klimaatvoorwaarden.
Vervolgens kregen de verzekeringsprofessionals in kleine groepjes een rondleiding door het museum door gepassioneerde gidsen, waarbij zij een uniek inkijkje kregen in Van Goghs werken en levensverhaal. In het hoogseizoen weet het Van Gogh Museum zo’n 7.000 bezoekers per dag te boeien. De bijeenkomst werd afgesloten met een gezellige borrel bij Cobra Café aan het Museumplein, waar volop werd nagepraat en genetwerkt.
Martine Deveneijns van Kröller Boom, Sjaak Schouteren van Marsh en Eva Schothorst-Gransier van Claims Made Advocatuur kijken als Bestuur met veel trots en energie terug op deze prachtige afsluiting van het LeadInSurance jaar 2025 — met bijzondere dank aan Henno Talsma van AXA XL, die dit laatste event mede mogelijk heeft gemaakt (!), en natuurlijk aan alle ambassadeurs, leden en bedrijven (Rabobank en Meijers) die ons eerste jaar tot een succes hebben gemaakt.
															










