Marsh McLennan heeft aangekondigd dat het zijn merknaam met ingang van januari 2026 zal wijzigen in Marsh en dat het een nieuwe afdeling heeft opgerich: Business and Client Services (BCS), om innovatie te versnellen en investeringen in operationla excellence, data, AI en analytics te centraliseren.
“In een steeds complexere omgeving zijn klanten op zoek naar advies, oplossingen en inzichten die zijn gebaseerd op de expertise van ons hele bedrijf”, aldus John Doyle, President en CEO van Marsh McLennan. “De veranderingen die we aankondigen, weerspiegelen de manier waarop we ons bedrijf blijven samenbrengen om onze klanten beter te helpen bij het overwinnen van uitdagingen en het vinden van kansen.”
Het nieuwe merk Marsh
Het nieuwe merk Marsh staat voor de toonaangevende, gespecialiseerde capaciteiten van het bedrijf op het gebied van risico, herverzekering en kapitaal, mensen en investeringen, en managementconsultancy, en weerspiegelt de voortdurende evolutie van het bedrijf om steeds meer impact te hebben voor zijn klanten. De vier bedrijfsonderdelen van het bedrijf zullen na een overgangsperiode vanaf 2027 het merk Marsh gaan gebruiken.
“Vandaag de dag staat Marsh voor uitmuntendheid in riskmanagement en verzekeringsmakelaardij. Het nieuwe merk Marsh zal ook symbool staan voor alles wat ons bedrijf te bieden heeft: een unieke combinatie van capaciteiten op het gebied van professionele dienstverlening, schaalgrootte en specialisatie voor klanten, mogelijk gemaakt door geavanceerde AI en analytics”, aldus Doyle.
Door ons onder één merk te verenigen, zullen we onze impact op de markt versnellen en klanten nog meer vertrouwen geven om te floreren dankzij de kracht van perspectief”, aldus John Jones, Chief Marketing and Communications Officer van Marsh McLennan. “Het nieuwe merk Marsh komt tot leven met een nieuw logo – een gedurfd ontwerp dat de grotere impact die we op klanten kunnen hebben en de unieke perspectieven die we bieden, weergeeft.”
Na de overgangsperiode zullen Marsh en Mercer elk onder het nieuwe Marsh-merk op de markt komen. Guy Carpenter wordt Marsh Re. Oliver Wyman komt op de markt als Oliver Wyman, een onderdeel van Marsh, terwijl de operationele eenheid Oliver Wyman Group Marsh Management Consulting wordt. Het aandelensymbool van het bedrijf wordt in januari 2026 “MRSH”.
Business and Client Services
BCS brengt de technologie-, data- en operationele teams van het bedrijf samen onder leiding van Paul Beswick, Chief Information and Operations Officer van Marsh McLennan. Via BCS zal het bedrijf een data- en technologie-ecosysteem creëren dat gebruikmaakt van AI en andere technologieën om de resultaten voor klanten in al zijn bedrijfsonderdelen te verbeteren en tegelijkertijd operationele uitmuntendheid en efficiëntie te leveren.
“De snelle ontwikkeling van AI en de inzichten die deze technologie uit onze gegevens kan halen, zullen nieuwe kansen voor onze klanten en collega’s helpen ontsluiten”, aldus Beswick. “Door deze krachtige tool in te zetten om onze activiteiten te vereenvoudigen en de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren, zullen we innovatie stimuleren en efficiëntieverbeteringen realiseren die we kunnen herinvesteren in klantwaarde en groei.”
“Met de vandaag aangekondigde veranderingen zal ons merk de grotere waarde belichamen die we voor al onze stakeholders kunnen creëren, terwijl BCS zal zorgen voor een verbeterde klantenservice. Beide initiatieven weerspiegelen onze niet-aflatende toewijding om zinvolle resultaten en uitzonderlijke ervaringen te leveren voor onze klanten en collega’s”, aldus Doyle.