Allianz introduceert propositie voor sector transport en logistiek

In vervolg op de vijf sectorproposities die Allianz de afgelopen twee jaar voor de zakelijke schadeadviesmarkt heeft ontwikkeld, heeft Allianz nu haar zesde sectorpropositie geïntroduceerd, namelijk voor ondernemers en bedrijven in de sector transport en logistiek. Met deze propositie richt Allianz zich vooral op bedrijven die logistieke diensten aanbieden, zoals beroepsgoederenvervoer over de weg, opslag van goederen van derden, physical distribution en (e-)fulfilment, expediteurs en contractvervoer.

Chantal Haagmans, Head of Sales van het schadebedrijf van Allianz Benelux in Nederland: “Met deze nieuwe propositie bieden wij ondernemers in deze sector rust, eenvoud en zekerheid. Precies waar ondernemers behoefte aan hebben. De sector transport en logistiek is ongelooflijk in beweging en is een sector waarvan wij veel kennis en expertise in huis hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verzekeren van distributie- en opslagcentra, wagenparken, werkmaterieel en logistieke aansprakelijkheid. Ook met deze nieuwe propositie bieden wij onze businesspartners de mogelijkheid om hun concurrentiepositie te versterken en om hun klanten beter en langer aan zich te binden.”


De basis van de sectorpropositie wordt gevormd door het Allianz Bedrijvenpakket. Een pakket waarbij de adviseur de keuze heeft uit ruim dertig verschillende, flexibele zakelijke schadeverzekeringen die volledig afgestemd kunnen worden op de specifieke verzekeringsbehoefte van de klant. De adviseur biedt de klant met dit pakket naast zekerheid ook nog eens overzicht en gemak. Het pakket kent daarnaast een pakketkorting die oploopt van 2,5% voor twee verzekeringen tot 10% bij meer dan zes verzekeringen. De klant heeft daarbij bij jaarlijks onderhoud nog een extra zekerheid: blijkt bij schade dat het verzekerde bedrag te laag is, dan heeft de klant onder voorwaarden recht op herstel van onderverzekering. Aanvullend op het pakket kunnen verzekeringen voor grotere wagenparken en specifieke risico’s worden afgesloten, zoals cyber- en frauderisico’s.

In de afgelopen twee jaar heeft Allianz sectorproposities geïntroduceerd gericht op de volgende sectoren: bouw, detailhandel, groothandel, zakelijke dienstverlening en industrie. Deze nieuwe sectorpropositie voor transport en logistiek vormt nu de zesde in rij. Naast het feit dat de basis van elke sectorpropositie gevormd wordt door het Allianz Bedrijvenpakket, bevat elke propositie een uitgebreide ‘toolkit’ die de adviseur kan gebruiken. Deze toolkit biedt inzicht in het DNA van de sector, de belangrijkste risico’s, praktische gespreksitems, preventietips en een overzicht van actuele ontwikkelingen.