Aon lanceert Specialist Claims Solutions om verzekeraars te helpen schadeclaims te verminderen winstgevendheid te vergroten

 

Aon heeft Specialist Claims Solutions gelanceerd om verzekeraars te helpen bij het navigeren door het steeds complexer wordende schadeclaimlandschap, zodat ze hun klanten beter van dienst kunnen zijn, winstgevende groei kunnen stimuleren en schaderatio’s kunnen verlagen.

Verzekeraars staan onder toenemende druk om hun financiële prestaties op het gebied van schadeclaims te verbeteren, maar worden geconfronteerd met beperkte middelen, onzekerheid over hoe digitale en AI-technologie het beste kan worden geïntegreerd en complexe verwerkingsuitdagingen. Dit alles leidt tot volgens Aon kostenstijging gedurende de hele schadeclaimcyclus.

Specialist Claims Solutions biedt een end-to-end-service voor het hele schadeclaimproces, inclusief een diagnose van de kostentoename, schadeclaimmanagement/run-off-diensten, schadeherstel en ondersteuning bij de afhandeling van inkomende schadeclaims.Daarnaast is Aon een exclusieve samenwerking aangegaan met ARMStrong Insurance Services, een toonaangevende leverancier van innovatieve diensten op het gebied van schadeafhandeling en terugvordering voor de schadeverzekeringssector.

Via twee van zijn werkmaatschappijen – SubroIQ en Paragon Deductibles – levert ARMStrong geavanceerde, technologisch gedreven diensten die gemiste subrogatie- en aftrekbare factureringsmogelijkheden identificeren en terugvorderen. Dankzij deze samenwerking kan Aon zijn specialistische capaciteiten uitbreiden en klanten ondersteunen bij het voorkomen en verminderen van de schadetoename op deze cruciale gebieden. In lijn met de risicokapitaalaanpak van Aon stelt dit aanbod Aon in staat om verzekeraars meer capaciteiten te bieden en zijn diensten uit te breiden naar externe beheerders en algemeen agenten.

Leonora Siccardi, sponsor van het initiatief en wereldwijd Global Head of Strategy  and Execution or Reinsurance bij Aon: “Verzekeraars hebben te maken met aanhoudende uitdagingen op het gebied van claims en moeten zich tegelijkertijd aanpassen aan veranderende zakelijke behoeften. Specialist Claims Solutions is ontworpen om klanten te helpen meetbare verbeteringen te realiseren in operationele efficiëntie, lagere schaderatio’s en een betere klantervaring door middel van snellere, slimmere claimprocessen.”

Hserif Zakhary, CEO van Strategy and Technology Group en Inpoint bij Aon, voegt hieraan toe: “Om winstgevende groei te realiseren, is meer nodig dan alleen reageren op uitdagingen op het gebied van schadeclaims – er is een proactieve aanpak voor nodig. Door expertise, technologie en kapitaalinzicht te combineren, helpen we klanten om risico’s te anticiperen, schade te beperken en nieuwe waarde te creëren gedurende de hele levenscyclus van schadeclaims.”

Veronica Judice en David Griffiths zullen het nieuw gevormde team leiden als wereldwijde leiding van Specialty Claims Solutions. Zij zullen beiden rapporteren aan Siccardi. Dit initiatief vormt een aanvulling op Aon’s voortdurende streven naar verbeterde claimcapaciteiten, na de recente aankondiging van zijn Reinsurance Global Claims and Client Experience-voorstel.