Vereende lanceert ‘VereendeVertrekplan’ voor klanten

Vereende heeft deze week het  VereendeVertrekplan geïntroduceerd. “ Met dit plan worden adviseurs een belangrijk hulpmiddel geboden om het gesprek over een terugkeer van hun  klanten naar een reguliere verzekeraar te stimuleren. Zeker als het – individuele – gedrag van de klant de oorzaak is dat hij of zij alleen nog bij de Vereende terecht kan. Inzicht in en bewustwording van zijn of haar gedrag, en de intentie tot en een daadwerkelijke verbetering van dat gedrag, is nodig om terug te keren. En daarin spelen adviseurs een cruciale rol Kortom: met het VereendeVertrekplan helpt u uw klanten met de terugkeer naar de reguliere markt”, schrijft Vereende in haar nieuwsbrief.

 

Daarin licht de vangnetverzekeraar haar nieuwe ‘vertrekplan’ baar haar adviseurs als volgt toe: “U brengt als adviseur nieuwe klanten altijd naar ons toe met een reden. Dat kan een individuele reden zijn, zoals veel schades, een rijontzegging, fraude of een betalingsachterstand. Of een ‘object’ reden, zoals een woonhuis met een rieten dak of een net door de RDW goedgekeurd motorrijtuig waarvan verzekeraars het risico nog onvoldoende kunnen inschatten en daarom (nog) niet willen verzekeren. Of vanwege (gedrag van/in) een bepaalde branche, zoals te zien was bij de bezorgbrommers en taxi’s.”

Zij vervolgt: “Verzekeren in de reguliere markt is voor beter voor de klant, want daar betaalt de klant over het algemeen minder premie. Bij een individuele reden – en dus het eigen gedrag van een aspirant klant – is terugkeer naar een reguliere verzekeraar afhankelijk van het verbeteren van dat eigen gedrag. In gesprekken tussen de klant en u als assurantieadviseur is dit ook een belangrijk gespreksonderwerp: wat gaat de klant, doen om naar een reguliere verzekeraar (terug) te kunnen gaan?”

Gesprek met uw klant
Om adviseurs te helpen deze gesprekken makkelijker te voeren, introduceert Vereende dus nu haar ‘VereendeVertrekplan’. Dit plan bestaat uit vier onderdelen die door de aspirant klant moeten worden ingevuld:

  • Waarom vraagt u bij de Vereende een verzekering aan?
  • Wat de reden is dat u deze aanvraag alleen bij de Vereende kunt doen?
  • Wat doet u om te zorgen dat u niet meer in een zelfde situatie terecht komt?
  • Welke (preventie)maatregelen neemt u om hiervoor te zorgen?

Vereende “Door het invullen en ondertekenen van het VereendeVertrekplan geeft een klant aan dat hij of zij geleerd heeft van zijn of haar eerdere gedrag en zich aan de afspraken houdt. Omdat de assurantieadviseur bij klanten van de Vereende jaarlijks checkt of deze klant nog wel thuishoort bij de Vereende, helpt dit formulier én het verbeterde gedrag bij de terugkeer naar een reguliere verzekeraar.Het invullen van het VereendeVertrekplan is niet verplicht. Maar het kan uw klant wel helpen om zich bewust te worden van zijn of haar eerdere gedrag, én verbeterd gedrag vergemakkelijkt de terugkeer naar een reguliere verzekeraar vergemakkelijken.”

Carola Wijkamp-Hermsen, directievoorzitter van de Vereende: Wij helpen onze klanten graag. Niet alleen met een verzekering, maar ook met de terugkeer naar de reguliere markt. Het VereendeVertrekplan is een mooi middel voor klant én adviseur. En natuurlijk kunnen de klanten, tot zij kunnen terugkeren naar een reguliere verzekeraar, gewoon bij ons blijven en zijn zij goed verzekerd.”