DUPI Group heeft vandaag – 12 december 2024 – haar nieuwe visuele identiteit onthuld, een logische stap na de volledige integratie met de Franse onderlinge verzekeraar SMABTP eerder dit jaar. “Het vernieuwde logo weerspiegelt de strategische samenwerking die op 28 juni 2024 werd bekrachtigd, toen SMABTP 100% van de aandelen verwierf.”
“Dit vernieuwde logo symboliseert een krachtige combinatie van twee sterke partijen,” zegt Erwin Henkes, Commercieel Directeur van DUPI Group. “We combineren DUPI’s innovatieve, oplossingsgerichte aanpak met SMABTP’s indrukwekkende ervaring van meer dan 160 jaar. Maar één ding staat vast: we blijven wie we zijn. Met dezelfde mensen, dezelfde hands-on mentaliteit en onze kenmerkende mix van business en pleasure, leveren we uitstekende verzekeringsoplossingen aan onze klanten.”
De samenwerking combineert DUPI’s innovatieve, oplossingsgerichte aanpak met SMABTP’s jarenlange ervaring. Met een A+ stable outlook rating van zowel Fitch als S&P en een solvabiliteitsratio van 254% biedt SMABTP een sterke financiële basis voor DUPI’s activiteiten. “DUPI richt zich op het leveren van specialistische verzekeringsoplossingen en behoudt haar operationele zelfstandigheid. We blijven trouw aan de kernwaarden die DUPI typeren: uniek, authentiek en pragmatisch, met behoud van de ondernemersgeest die het bedrijf groot heeft gemaakt.”
Voor SMABTP vormt DUPI een strategische toegangspoort tot Noord-Europa, als aanvulling op hun sterke aanwezigheid in Franstalige landen, Spanje en Portugal.