In 2022 veel minder mensen aan COVID-19 overleden dan in 2020 en 2021; kwart meer doden door ziekten aan ademhalingsorganen

In 2022 zijn ruim 8,200 mensen aan COVID-19 overleden. Dat waren er veel minder dan in de twee jaren daarvoor, toen 19,600 (2021) en 20,200 (2020) mensen deze ziekte als doodsoorzaak hadden. De sterfte aan andere groepen doodsoorzaken was juist hoger dan de twee voorgaande jaren, behalve aan nieuwvormingen (vooral kanker). Er overleden vooral meer […]
Sterfte neemt meer toe dan gemiddeld

De sterfte in de afgelopen weken is hoger uitgevallen dan gemiddeld voor deze periode. In week 12 (16 tot en met 22 maart) overleden 3 575 personen. Dat waren er 443 meer dan gemiddeld in de eerste tien weken van 2020. Voor week 13 (23 tot en met 29 maart) wordt het aantal overledenen geschat […]