Univé benadrukt met nieuwe merkcampagne winst voor leden en maatschappij

Univé lanceert vandaag een nieuwe merkcampagne: Winst waar jij blij van wordt. Met de tv-commercial die ook op diverse online platforms en in de winkels wordt vertoond en een viertal radiocommercials, start de coöperatie de merkcampagne waarmee het de meerwaarde van de ledenorganisatie zonder winstoogmerk benadrukt. “Met deze merkcampagne laten we zien wie we echt zijn. Als ledenorganisatie geeft Univé het geld dat ze overhoudt op allerlei manieren terug aan haar leden en aan de maatschappij. Zo creëren we naast onze dienstverlening ook maatschappelijke meerwaarde, dat is de winst waar we allemaal wat aan hebben,” vertelt Ron Bavelaar, voorzitter van de Raad van Bestuur van Coöperatie Univé.

Bij het grote publiek is Univé bekend als verzekeraar en bemiddelaar. Met deze merkcampagne wil Univé laten zien waar de coöperatie voor staat. “Als coöperatie zonder winstoogmerk staat bij Univé het ledenbelang voorop. Daarom komt het geld dat we overhouden ten goede aan leden en aan de buurt, in allerlei vormen. Bijvoorbeeld met het Univé Buurtfonds, dat met financiering én door het delen van kennis en expertise jongeren helpt om hun eigen ideeën te realiseren om de buurt fijner en veiliger te maken. Maar ook met diensten waarmee we leden helpen om schade en leed te voorkomen of beperken,” vertelt Ron Bavelaar. Zo noemt Bavelaar preventieavonden met een ex-inbreker, de cyberhelpdesk en het steunen van lokale sportverenigingen zodat sporten voor iedereen dichterbij gehaald wordt. Maar ook stabiele premies en premierestitutie. “Met adviseurs die online en in meer dan 100 lokale winkels klaar staan voor onze leden, helpen we hen zich zeker te voelen in hun buurt.”

Winst tot leven brengen

Om met de uitingen van de merkcampagne de coöperatieve winst van Univé voelbaar te maken, koos Univé in samenwerking met Dept en regisseur Ottilie Maters voor een verhaal dat laat zien hoe het geld dat Univé overhoudt ten goede komt aan de buurt. Met voorbeelden die het merk tot leven brengen. “Zo zien we lokale initiatieven waarmee we de buurt fijner en veiliger maken. Zoals de bijdrage aan verkeersveiligheid en aan de sportclub voor rolstoelbasketbal die we supporten. Met de commercial laten we kijkers voelen waar de coöperatie en winst waar jij blij van wordt precies voor staat,” legt Michelle Rienks, manager Formule, Strategie, Merk & Communicatie uit. “De slotzin ‘Minder alleen, meer met z’n allen’ – vormt de kracht van de coöperatie en vat goed samen wat Univé te bieden heeft, zowel aan leden als de maatschappij.” 

Credits

Bureau: Dept

Strategie: Edith Janson, Jan Govaert

Creatie: Nils Taildeman, Thomas Reinhold, Stan Severin, André Dammers

Account: Sanne-Fleur Frencken, Rozenel Bier

Agency Producer: Nikki Haighton

Director: Ottilie Maters

Production company: Halal

Producer: Fenna Breitbarth

DOP: Sam Vis

Casting bureau: Multa casting

Fotograaf: Tim Stet

Muziek: Kees van Driel, Xander Vrienten

Media bureau: M2 | OC 

Account: Nienke Lammers

Strategie: Martijn Vlasblom

Opdrachtgever: Michelle Rienks, Annemieke van der Zalm, Peter Vording