Ondernemers hunkeren naar meer maatwerk voor hun betere verzekeringsdekking

Ondernemers moeten aan veel dingen denken. Van werknemers tot toeleveringsketen tot het vinden van die volgende klant, het bijhouden van wat nodig is om een bedrijf soepel te laten draaien is een eindeloze lijst. De zaken achter de schermen zijn vaak net zo belangrijk – zo niet belangrijker – dan wat iemand van buiten het bedrijf kan zien, zo blijkt uit een onderzoek van AJ Gallagher.

Gallagher gaf opdracht tot een onderzoek onder 1000 Amerikaanse bedrijfseigenaren om inzicht te krijgen in hun denkwijze over risicobeperking. “ Het is geen verrassing dat veel bedrijfseigenaren vertrouwen op een solide risicobeperkingsstrategie om de zaken soepel te laten verlopen. In feite heeft 97% van de bedrijfseigenaren een bedrijfsgerelateerde verzekering om zichzelf, hun werknemers en hun bezittingen te beschermen tegen het onbekende.”

Maar is het hebben van bedrijfsgerelateerde verzekeringen genoeg? Een overweldigende meerderheid van de bedrijfseigenaren – 83% – maakt zich zorgen over specifieke gebeurtenissen of verliezen die hun bedrijf kunnen beïnvloeden, en nog eens 83% is actief op zoek naar aanvullende verzekeringen om meer bescherming te bieden, of is daar zeer waarschijnlijk naar op zoek. De meest gevraagde bedrijfsgerelateerde verzekeringen zijn

Business Owners’ policy (BOP): 48% zou overwegen om de BOP-dekking uit te breiden of een nieuwe BOP-dekking te nemen.

Levensverzekering: 48% zou overwegen om de dekking van levensverzekeringen uit te breiden of nieuwe te nemen.

Aansprakelijkheidsverzekering voor tewerkstellingspraktijken (EPLI): 45% zou overwegen om de EPLI-dekking uit te breiden of nieuwe te nemen.

Conclusie: Er is een grote behoefte aan op maat gemaakte bedrijfsverzekeringen om de zorgen van bedrijfseigenaren te verlichten. Wat baart ondernemers nog meer zorgen?

Klimaatverandering en natuurrampen: 68% van de bedrijfseigenaren is extreem of zeer bezorgd over hoe klimaatverandering en natuurrampen hun bedrijf kunnen beïnvloeden.

Werkloosheidsclaims: 69% uitte extreme of zeer grote bezorgdheid over de mogelijke impact van werkloosheidsclaims.

Cyberaanvallen: 74% uitte extreme of zeer grote bezorgdheid over de impact van een cyberaanval op hun bedrijf.

Kosten gezondheidszorg: 70% uitte extreme of zeer grote bezorgdheid over de effecten van de kosten van de gezondheidszorg op hun bedrijf.

Plannen voor de toekomst geeft ondernemers meer vertrouwen

Bedrijfseigenaren die actief de toekomst evalueren en zich hierop voorbereiden, hebben meer vertrouwen in hun risicomanagementstrategieën, wat in het bijzonder geldt voor millennials. Millennials zijn twee keer zo vaak geneigd om hun zakelijke verzekeringsdekking maandelijks te herzien (61%) in vergelijking met Gen X (28%) en babyboomers (26%). Ze zien hun risicomanagementstrategieën ook als zeer effectief, met 50% vertrouwen, vergeleken met Gen Z (28%) en Gen X (23%).

In de dynamische wereld van het moderne bedrijfsleven vereist overeind blijven te midden van complexiteit en onzekerheden een strategische aanpak. Regelmatig onderzoek en proactief risicobeheer moeten dienen als kompas om bedrijfseigenaren door onbekende wateren te leiden. Door de verzekeringsdekking zorgvuldig te beoordelen en effectieve strategieën te implementeren, kunnen bedrijfseigenaren een betere koers uitzetten naar meer vertrouwen en een betere bescherming.

Verzekeringen kunnen bedrijfseigenaren helpen. Het vermindert de bezorgdheid over risico’s van buitenaf die van invloed zijn op de manier waarop hun bedrijf hun gezin kan onderhouden.

KIFID HANDHAAFT HET HUIDIGE BEOORDELINGSKADER

MEER OVER AUTEUR ARTIKEL