Lloyd’s lanceert een nieuw cultuurdashboard en stelt targets voor vrouwen in directie- en managementfuncties

Lloyd’s heeft een nieuw cultuurdashboard gepresenteerd om in het komende decennium te komen tot meer pariteit. Met het oog daarop zijn onder meer  targets gesteld voor het percentage vrouwen in bestuurs- en managementfuncties bij marktpartijen.  Deze maatregelen volgen op Lloyd’s eerdere  toezeggingen uit 2019 om op lange termijn in de markt een cultuurverandering te verwezenlijken en vormen de basis van lopende initiatieven om te komen een ​​meer inclusieve werk- en arbeidsomgeving. Zo wil Lloyd’s in 2023 dat de directies van de aangesloten verzekeringsbedrijven voor minimaal 20% uit vrouwen bestaat (nu 15%) en dat het aandeel van vrouwen in brede managementfuncties is toegenomen van 29% naar 35%.  

Lloyd’s, waar 50.000 mensen werken,  ligt onder vuur sinds het vorig jaar heeft toegegeven dat er problemen zijn qua seksuele intimidatie en drankmisbruik. De financiële toezichthouder heeft de directies van marktpartijen op straffe van maatregelen er dringend op aangedrongen om wangedrag in de branche uit te roeien en de diversiteit te verbeteren. “Hoewel we een reeks maatregelen  hebben ondernomen om verandering te versnellen, is het overduidelijk dat er nog veel werk te doen is”, benadrukt Lloyd’s CEO John Neal.  Eerder dit jaar bood Lloyd’s zijn excuses aan voor zijn ‘schandelijke rol’ in de 18e en 19e-eeuwse Atlantische slavenhandel.

Neal wil voorts dat er binnen de markt dat er meer gegevens over etniciteit worden verzameld om in het tweede kwartaal van 2021 een target voor etniciteit te kunnen bepalen. Momenteel kunnen volgens hem slechts 52% van de marktbedrijven momenteel gegevens over etniciteit  verstrekken. Uit de gegevens voor die bedrijven bleek dat 56% van de mensen zichzelf beschreef als ‘blank’, 4% als ‘Aziatisch’ en 1% zowel als ‘zwart’ of ‘gemengd’.  Twee procent omschreef zichzelf als ‘overig’ en 36% koos ervoor om het niet te zeggen.

Lloyd’s Culture Dashboard wordt jaarlijks bijgewerkt gegevens verzameld uit het grootste cultuuronderzoek dat ooit in de sector is uitgevoerd en omvat gegevens van marktdeelnemers over belangrijke demografische kenmerken. Het dient als  uitgangspunt van de markt en is bedoeld om Lloyd’s gezamenlijke collectieve vooruitgang naar een veel inclusievere werkomgeving op transparante wijze te kunnen volgen. Het Dashboard presenteert de huidige kijk op geslacht, etniciteit, seksuele geaardheid en handicap, naast het belang van cultuur binnen individuele bedrijven. Lloyd’s erkent dat er meer werk moet worden verzet om meer relevante gegevens te verzamelen teneinde  de meest nauwkeurige weergave te verkrijgen over waar de markt gezamenlijk staat. In oktober van dit jaar zal Lloyd’s voor de tweede keer haar jaarlijkse Cultuurenquête houden. Lloyd’s zet zich evenzeer in voor het vergroten van het aandeel Black and Minority Ethnic-collega’ in de gehele markt en  in alle leidinggevende rollen. Daarvoor zijn inmiddels een aantal acties in gang gezet.                                                                                                                                                                            John Neal, de CEO van Lloyd, zei: “Vorig jaar hebben we ons gecommitteerd aan het bouwen van een veel inclusievere markt, een markt waar we allemaal erg trots op zijn om deel van uit te maken, en een die meer in overeenstemming is met de diversiteit van onze klanten wereldwijd. Hoewel we een reeks acties hebben ondernomen om verandering te versnellen en ook tastbare resultaten hebben geboekt, is het overduidelijk dat we nog veel werk te doen hebben   op alle aspecten van inclusie.

Fiona Luck, Lloyd’s bestuurslid verantwoordelijk voor talent en cultuur, zei: “Het creëren van een inclusieve en goed presterende cultuur is van fundamenteel belang voor het toekomstige succes van onze markt. Om daar te komen, moeten we moedig zijn in onze acties om verandering te versnellen en transparant zijn in hoe we onze vooruitgang meten en onszelf ter verantwoording roepen. Het stellen van een genderdoelstelling, met toewijding aan pariteit in het komende decennium,  , vormt een belangrijke stap in de richting van dat cruciale doel.”