Het nieuwe schadeportaal van het Waarborgfonds Motorverkeer maakt het particuliere claimanten makkelijker om een schade compleet in te dienen. Het portaal bevat handige functies zoals een postcodecheck, een helpfunctie met videofragmenten en de mogelijkheid om een schade in te dienen via tablet of smartphone. De verbeteringen zorgen voor completere claims, een kortere doorlooptijd en meer tevreden klanten.
Het schadeportaal is te vinden op de nieuwe homepage van het Waarborgfonds en bestaat uit 6 stappen:
Stap 1 Checkvragen,
komt de schadeclaim in aanmerking voor een vergoeding door het Waarborgfonds?
Stap
2 t/m 5 Opvragen benodigde informatie om de claim
compleet aan te kunnen leveren.
Stap
6 Afronding. Na indienen ontvangt de claimant
binnen 15 minuten een samenvatting met antwoorden op de gestelde vragen en het
dossiernummer.
Functionaliteiten
Om het claimanten zo makkelijk mogelijk te maken, bevat het schadeportaal helpfuncties met tekst- en videofragmenten. Zo kan de schade bijvoorbeeld makkelijk op een plaatje van een voertuig worden aangegeven. Via een postcodecheck kunnen adresgegevens automatisch worden ingevuld, en kan de schadelocatie worden opgezocht in Google Maps. Daarnaast is er meer ruimte voor het uploaden van bijlagen en kunnen getuigen via e-mail of sms worden benaderd voor het indienen van een getuigenverklaring. En tot slot is het schadeportaal ook te gebruiken via een tablet of smartphone.
Snellere beoordeling
Met de 6 stappen worden de claims completer ingediend. En dat versnelt de beoordeling, wat uiteindelijk zorgt voor een kortere doorlooptijd van de schadeafhandeling. Daarnaast zorgt de filtering in stap 1 én gerichtere vraagstelling voor een verlaging van het percentage afgewezen parkeerschades.
En binnenkort meer, want de oplevering van het schadeportaal voor de professionele wegmeubilair claimanten is in de maak.